Et nettsted er en informasjonsportal som er åpen 24 timer i døgnet, 7 dager i uken. Her kan kunden finne deg, forstå deg og ta en beslutning om å handle fra deg. Eller bare ta en titt og knytte et sterkere bånd med din merkevare. Det dukker allikevel opp et essensielt spørsmål: hvilket innhold ønsker egentlig kunden at du deler?

At du i det hele tatt eksisterer
Før vi i det hele tatt går gjennom punktene denne artikkelen tar for seg, er det viktig å sørge for at kunden finner det spennende innholdet ditt. En tanke som fort dukker opp er online markedsføring, men andre metoder kan både være billigere og vel så effektive.

«Søkemotoroptimalisering (SEO) er å benytte metoder som fører til at en eller flere nettsider oppnår bedre synlighet eller ‘ranking’ på søkemotorenes resultatsider», som Wikipedia så fint sier det. Søkemotorer som Google bruker avanserte utregninger som automatisk rangerer nettsider etter oppfattet relevans for kunder. Det finnes mange metoder for å «bli god» på dette, men den aller viktigste for deg er å kontinuerlig oppdatere nettsiden med innhold som er relevant for dine kunder – så tar Google seg av resten.

Spre ordet i den fysiske verden. Del ditt nettsted med venner, bekjente og eksisterende kunder. Ha en QR-kode i butikkvinduet, eller en hurtiglenke på visittkortet. Jo flere som besøker nettstedet ditt, jo oftere vil den dukke opp i søkemotorer for nye kunder. Kall det snøballeffekten om du vil.

“Who, What, Where, When and Why?”
Eller på godt norsk: Hvem, hva, hvor, når og hvorfor?

Hvor og når kan du nås? Fortell gjerne om din lokasjon, gi en veibeskrivelse og del dine åpningstider. Denne informasjonen er det lurt å ha lett tilgjengelig på siden, da kunden allerede kan ha bestemt seg for å kjøpe ditt produkt eller bruke dine tjenester.

Hvorfor er kanskje viktigst for kunden, men vanskeligst å formulere. Hvorfor skal kunden velge akkurat deg, og ikke dine konkurrenter? En pen og innholdsrik nettside hjelper deg langt på vei, men det er viktig å peke hva som gjør ditt verdiforslag unikt. Svar gjerne på:

  • Hva er unikt med ditt produkt/din tjeneste?
  • Hvilken stor fordel gir produktet/tjenesten for kunden?
  • Hvilke lidelser eller plager blir kunden kvitt av å bruke ditt produkt/din tjeneste?
  • Hvilke egenskaper er inkludert i produktet og hva er fordelen med hver egenskap?

Om du velger å ta alle disse punktene i betraktning kan vi garantere at du vil bli mer attraktiv for eksisterende og fremtidige kunder. Slikt innhold er også fullt mulig å utforme selv, og kan i motsetning til nettsider lages i en notisblokk. Har du viktigere ting å gjøre, eller synes at det blir for tidkrevende, tilbyr vi produksjon av innhold som en tjeneste – ta i så fall kontakt.

Comments

  1. Wow because this is really helpful work! Congrats and keep it up.

  2. Many thanks extremely helpful. Will share website with my pals.

4 Comments In This Topic

Your email address will not be published. Required fields are marked *

//freshmedia.no/wp-content/uploads/2019/03/footer_logo.png